راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد


بزرگ ترین رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت برگزار می‌شود


با هدف تکمیل زنجیره‌های ارزش، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، صادرات، تولید، اشتغال پایدار و مولد، بزرگترین رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «سعید محمد» با اشاره به سیاست‌های ابلاغی قانون برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) و ضرورت توسعه سواحل، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین ذخایر نفت خام، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی جهان را که معادل یک‌هزار میلیارد بشکه نفت خام برآورد می‌شود، در اختیار دارد.
وی با اعلام اینکه در کنار حجم ذخایر بالای هیدروکربوری، بخش قابل توجهی از این ذخایر نفت خام و گاز طبیعی در خلیج فارس، تنگه هرمز و حاشیه سواحل جنوب کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: در منطقه آزاد کیش یکی از بزرگترین میادین گازی ایران به نام کیش، در منطقه آزاد قشم هفده میدان نفت و گاز کشف، توسعه و به تولید رسیده است.
مشاور رئیس جمهور همچنین با اعلام اینکه توسعه برخی از میادین نفت و گاز همچون میدان عظیم پارس جنوبی منجر به توسعه و شکل گیری منطقه اقتصاد و انرژی پارس در عسلویه و کنگان شده و یا با هدف تکمیل زنجیره های ارزش در صنایع پتروشیمی شاهد شکل گیری هاب های پتروشیمی در ماهشهر، عسلویه و در آینده ای نزدیک قشم و مکران خواهیم بود، تصریح کرد: در طول دو دهه گذشته ساخت و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در حاشیه خط ساحلی خلیج فارس و دریای عمان شتاب گرفته است.
سعید محمد با بیان اینکه همزمان با مرور برنامه های توسعه صنعت نفت، برق و انرژی در سواحل حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، مناطق آزاد و اقتصادی می توانند نقش و تاثیرگذاری مستقیم در توسعه صنایع انرژی کشور ایفا کنند، اعلام کرد: در راستای سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه و برنامه های راهبردی توسعه هوشمندانه، پایدار و متوازن صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی های نو، به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی 3 تا 5 آبان ماه در مرکز  همایش‌های بین المللی منطقه آزاد کیش برگزار خواهد شد.
وی، یکی از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد را زمینه سازی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، صادرات، تولید، اشتغال پایدار و مولد اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، برگزاری این رویدار فرصتی طلایی برای تکمیل زنجیره های ارزش در صنعت نفت و گاز کشور بوده به طوری که مناطق آزاد و تجاری می توانند فرصتی برای ساخت و توسعه صنایع پتروشیمی و پتروپالایشی باشند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در ادامه از مناطق آزاد اروند و قشم، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و سواحل مکران «چابهار» به عنوان مناطقی که ظرفیت و پتانسیل تبدیل به هاب های انرژی کشور را دارند نام برد.
سعید محمد گفت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، چندین میزگرد، همایش و گردهمایی تخصصی هم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری چندین نشست تخصصی با محورهای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی، تکمیل زنجیره های ارزش در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان پیشران اقتصادی کشور، امنیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد، روش های تامین منابع مالی طرح های صنعت نفت، اقتصاد صنعت آب شیرین کن ها، بررسی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری پروژه های انرژی مناطق آزاد، روش های نوین تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه و ... نیز از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
گفتنی است، نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سوم تا پنجم آبان ماه امسال برگزار می شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این گردهمایی تخصصی به نشانی Www.ifeex.ir مراجعه کنند.






نسخه بتا