راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد


مشاور رییس جمهور:

هواپیمایی کیش ایر با رویکرد سرویس دهی جهت بهبود اقتصاد مناطق آزاد توسعه میابد


سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش گفت: شرکت هواپیمایی کیش ایرلاین با اولویت سرویس دهی در مناطق آزاد توسعه میابد.


به گزارش فرینا، در این نشست که با حضور حمید برومند قائم مقام دبیر شورایعالی، محمدرضا نوایی لواسانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونین و مدیران دبیرخانه شورا و شرکت هواپیمایی کیش برگزار شد، حجت اله نجاری عضو هیات مدیره و معاون اداری ـ مالی شرکت هواپیمایی کیش ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شرکت تعیین تکلیف واگذاری شرکت را از اولویت ها و دغدغه های اصلی در مسیر توسعه و گسترش فعالیت ها عنوان کرد که نیاز به پیگیری جدی دارد.
در ادامه مشاور رییس جمهور با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این شرکت طی سالیان گذشته به عدم دستیابی به توسعه مناسب اشاره کرد و گفت: با درنظر گرفتن مزیت های رقابتی کیش ایر می تواند جایگاه بسیار بهتر و مطلوب تری در بین ایرلاین ها داشته باشد.
سعید محمد با تاکید بر اهمیت در اختیار داشتن یک ایرلاین اختصاصی برای مناطق آزاد افزود: کیش ایر باید ایرلاین ویژه مناطق آزاد شود و همه مناطق باید در ارتقاء و توسعه حوزه عمل این شرکت سهیم شوند.
وی با اشاره به ظرفیت سرمایه گذاری و نیاز فعالین اقتصادی مناطق آزاد 8 گانه فعلی و همچنین برنامه ریزی های انجام شده برای راه اندازی 7 منطقه جدید بر ضرورت خدمات رسانی ایرلاین موثر در مناطق آزاد تاکید کرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: کیش ایر با توسعه ناوگان و برنامه عملیاتی دقیق می تواند در سطح ملی و منطقه ای و پس از آن با هدف دستیابی به بازارهای بین المللی  روند توسعه ای خود را دنبال کند.
مشاور رییس جمهور، افزایش سهم کیش ایر از بازار ملی و بین المللی، افزایش و توسعه ناوگان و راه اندازی کارگو را از مهمترین اهداف مدنظر برای این شرکت هواپیمایی عنوان کرد.
سعید محمد ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر با پیگیری های انجام شده روند واگذاری و خصوصی سازی شرکت متوقف شده و قطعیت این عدم واگذاری در حال پیگیری است گفت: کیش ایر باید به دبیرخانه شورایعالی و منطقه آزاد کیش بازگردد و با مشارکت سایر مناطق آزاد و با تجهیز و نوسازی ناوگان  به فعالیت بهینه خود ادامه دهد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان با قدردانی از تلاش های کاپیتان ابراهیم سیه جانی برای دکتر اسناوندی آرزوی توفیق کرد و بر ضرورت تحقق برنامه اقتصادی ایشان برای درآمدزایی بیشتر و خدمات رسانی شایسته به مردم تاکید کرد.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ضمن قدردانی از حسن اعتماد مشاور رییس جمهور به برنامه اقتصادی تدوین شده در راستای توسعه و تجهیز ناوگان که از طریق فاینانس به راحتی و به سرعت قابل انجام است اشاره کرد و افزود: پیگیری جدی برای راه اندازی کارگو با تکیه بر توان فنی و مهندسی قوی مجموعه و با توجه به ظرفیت موجود در کیش که این امکان را به راحتی برای شرکت فراهم می کند انجام خواهد شد و در مرحله بعد توسعه مقاصد پروازی شرکت، دستیابی به بازارهای بین المللی و نیز ارتقاء وضعیت معیشتی پرسنل با هدف ایجاد انگیزه مضاعف به عنوان اولویت های برنامه ریزی خبر داد.

ابوالفضل اسناوندی با اشاره به وجود حدود 90 فرودگاه در سراسر کشور و جابه جایی بالغ بر 45 میلیون نفر مسافر افزود: از این تعداد فرودگاه 80 درصد ظرفیت در حال بهره برداری در 8 فرودگاه است که ظرفیت مغفول مانده زیادی قابل بهره برداری و مدیریت است.

اسناوندی با اشاره به میزان ساخت فرودگاه ها در کشور به ضرروت به روز رسانی ناوگان عملیاتی در همه ایرلاین ها اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد بتوانیم هواپیمای جدید خریداری و به ناوگان عملیاتی کیش ایر اضافه کنیم.
عضو جدید هیات مدیره نیز به ظرفیت فوق العاده و بالقوه این هواپیمایی اشاره کرد و افزود: حمایت دبیر شورایعالی و سازمان منطقه آزاد کیش در کنار سرمایه گذاری سایر مناطق آزاد افق های روشنی را پیش روی شرکت ترسیم می کند و با تکیه سرمایه نیروی انسانی حرفه ای و متخصص موجود در شرکت همچنین تقویت توان عملیاتی شرکت و تقویت بنیه فنی و مهندسی کیش ایر که به حمدالله در حال حاضر هم وضعیت بسیار خوبی با تلاش های معاونت فعلی ساماندهی فرآیندهای مدیریت بر اساس دستور العمل های سازمان هواپیمایی و نیز ارتقاء مدیریت ایمنی با توجه به وضعیت شرکت در این حوزه که در حال حاضر بهترین شرکت هواپیمایی کشور در حوزه ایمنی شناخته شده است امیدواریم با تلاش همه همکاران بتوانیم دستاوردهای مناسبی در مسیر خدمت به کشور عزیزمان و مردم شریف ایران داشته باشیم.






نسخه بتا