راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد


اهتمام ویژه به برقراری عدالت آموزشی در مناطق آزاد


ایجاد عدالت آموزشی، هم افزایی در بازسازی و نوسازی مدارس و افزایش کیفیت آموزشی در مناطق آزاد کشور، محور اصلی تفاهم نامه همکاری است که امروز بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت آموزش و پرورش به امضاء رسید.


به گزارش فرینا، این تفاهم نامه امروز چهارشنبه (24 فروردین ماه) بین «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش و «حسین خنیفر» رئیس دانشگاه فرهنگیان منعقد شد. 
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، تدوین آیین نامه آموزش و پرورش و ایجاد وحدت رویه در مسائل آموزش و پرورشی در مناطق آزاد را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد و گفت: امروز دو تفاهم نامه با آموزش و پرورش به امضا رسید که در این تفاهم نامه ها بر توجه به ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در این مناطق تاکید شده است.
سعید محمد افزود: با توجه به این نکته مهم که حدود 40 درصد معلمان کشور تا سال 1403 بازنشسته می شوند نیازمند تربیت نیروی جایگزین برای آنها هستیم.
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که تربیت معلمین باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان انجام شود، گفت: به همین منظور مقرر گردید در مناطق آزاد همکاری مشترکی بین دانشگاه فرهنگیان و مناطق آزاد به منظور ایجاد فضاهای لازم آموزشی ایجاد شود.
مشاور رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف ما در این تفاهم نامه بکارگیری نیروهای بومی در مناطق آزاد کشور است که آموزش های لازم را طی سال های آینده ببینند و بتوانند جایگزین این تعداد نیروی بازنشسته در مناطق شوند.

** تقویت پایه آموزش در مناطق آزاد

وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه باید پایه آموزش در مناطق آزاد تقویت شود، بر وجود هنرستان‌های دانش بنیان در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان باید به گونه ای هدایت شوند تا در رشته های خدمات و صنایع در این مناطق جذب شوند.
یوسف نوری عنوان کرد: تربیت نیروی معلم و ایجاد وحدت مدیریت مدارس موضوع انعقاد دو تفاهم نامه امروز است که با جدیت بر روی این دو تفاهم نامه کار خواهیم کرد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه همکاری امروز چهارشنبه (24 فروردین ماه) در محل ساختمان وزارت آموزش و پرورش به امضای طرفین رسید.






نسخه بتا