راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

سازمان فناوری اطلاعات ایران

ورود موقت

ورود موقت

تجارت بین‌الملل
سایر رویه‌های گمرکی
فعال اقتصادی شروع

توضیح خدمت

ورود موقت به کالاهایی مربوط می‌شود که با موافقت گمرک سازمان منطقه آزاد، برای مدتی مشخص -پس از پرداخت عوارض مربوطه- وارد منطقه می‌شوند و می‌بایست در مدت‌زمان مشخص‌شده (یا تمدیدشده) از منطقه خارج شوند.

پیش نیاز خدمت

  • ثبت سفارش واردات کالا به منطقه
  • دریافت حضوری رمز دوم گمرک

دستورالعمل دریافت خدمت

برای دریافت تمام خدمات وب‌سایت، می‌بایست ثبت‌نام کرده باشید.

  • برای درخواست این خدمت، روی دکمه «شروع» در بالای صفحه کلیک کنید. در صورتِ نداشتن حساب کاربری، می‌بایست ثبت‌نام کنید و اگر قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، وارد حساب‌ کاربری‌تان شوید.
  • دکمه «شروع» این خدمت را به صورت خودکار به میز خدمت‌تان اضافه می‌کند. برای اطلاع از آخرین وضعیت و پی‌گیری سابقه درخواست‌ها به آن نیاز دارید.
  • در صفحه جدید رمز دومی را که با مراجعه حضوری و با ارائه کارت ملی از گمرک منطقه‌تان (منطقه آزاد) دریافت کرده‌اید، وارد کنید.
  • از منوی کاربر گزینه «دوراظهاری منطقه آزاد» را جست‌و‌جو و انتخاب و قوانین و توافق‌نامه را تأیید کنید.
  • در صفحه بعد و در قسمت انتخاب نوع اظهار، از بین موارد موجود عبارت «ورود موقت» را انتخاب کنید.
  • در این بخش نوبت به واردکردن شماره بارنامه می‌رسد. پس از مشاهده و بررسی اطلاعات آن، دکمه «ادامه» را برای رفتن به مرحله بعد انتخاب نمایید.
  • در این مرحله می‌بایست اطلاعات فرم دوراظهاری را کامل کنید.
  • کد شیما را انتخاب و فایل اکسل اظهارنامه ارزش را کامل نمایید.
  • حال می‌بایست مدارک مورد نیاز را اضافه و اطلاعات مورد نظر را تأیید و ارسال کنید.
  • پس از صدور کوتاژ می‌توانید وضعیت اظهار خود را در کارتابل‌تان مشاهده کنید.
  • بعد از طی مراحل ارزیابی و کارشناسی سند برای پرداخت عوارض واردات به کارتابل شما ارسال می‌شود.
  • پس از پرداخت عوارض واردات، مجوز کامیون حمل صادر خواهد شد.

اطلاعات بیشتر

نکته۱: در صورتی که اظهارنامه شما بارنامه الکترونیک ندارد (بارنامه‌های قدیمی غیرالکترونیک)، می‌بایست گزینه «در صورت وجود عدم بارنامه» را برگزینید و پس از وارد کردن شماره قبض انبار الکترونیک و انتخاب گمرک مورد نظر، دریافت بارنامه را انتخاب کنید.

نکته ۲: هیچکدام از خانه‌های بخش مشاهده بارنامه، قابل ویرایش نیستند. (ویرایش صرفا از منوی ویرایش بارنامه و به دفعات محدود انجام می‌شود.)

نکته ۳: در قسمت مربوط به شماره عدل‌بندی الکترونیک عدد 11111111 را وارد کنید.

نکته ۴: تنها محموله‌هایی امکان اظهار دارند که اطلاعات بارنامه، اطلاعات اظهارنامه و اطلاعات ثبت سفارش آن‌ها مطابقت داشته باشد.

نکته ۵: پس از دریافت کوتاژ از قسمت وضعیت اظهار، می‌توانید مراحل گمرکی طی‌شده، سند اظهاری و همچنین وضعیت را در هر مرحله مشاهده کنید. گزینه دریافت نوبت نیز در همین صفحه قابل رؤیت است.

نکته ۶: با توجه به تخصصی بودن حوزه واردات کالا، معمولا واردکنندگان از افراد متخصص در این حوزه با عنوان «ترخیص کار» استفاده می‌کنند.

نکته ۷: براساس تصویب نامه مورخ ۷ آذر ۹۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، واردات ۳۲۰۰ قلم از مواد اولیه و قطعات به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف شده است، که از طریق این لینک می‌توانید لیست این اقلام را مشاهده کنید.

    نکته ۸: در قسمت ورود کد یکتای کالا، کدهای 11 ، 12 ، 13 ، 17 مربوط به imei کالاهایی هستند که سیم     کارت در آنها استفاده می شود. کدهای ۱، 4 ، 15 و 16 مربوط به خودرو هستند و کد 18 به کالاهایی برمی‌گردد که شماره سریال دارند.

خدمات مرتبط

مطالب این صفحه چقدر برای شما مفید بود؟
نسخه بتا