راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

منطقه ویژه اقتصادی شیراز

منطقه ویژه اقتصادی شیراز با ارتفاع 1460 متر از سطح دریا در جنوب شرقی این شهر در جاده شیراز - فسا، کیلومتر چهار جاده انحرافی نیروگاه سیکل ترکیبی واقع شده است. منطقه ویژه اقتصادی شیراز زیر نظر مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در 1300 هکتار از اراضی دشت قره باغ که از شمال به مستثنیات پلاک2190 ، از مشرق به جاده اصلی نیروگاه و زه کش آب، از جنوب به اراضی پلاک 2187 سنجاقک و اراضی پلاک 2188 اساملو و از غرب به پلاک 2200 محمود آباد محصور شده است. این منطقه به 6 فاز- فاز اول با وسعت 130 هکتار، فاز دوم با 170 هکتار، فاز سوم با 290 هکتار، فاز چهارم با 180 هکتار، فاز پنجم با 230 هکتار و فاز ششم با 300 هکتار-  تقسیم بندی شده است.کلیه زیر ساختهای فاز اول و دوم از جمله آب، برق، گاز، تلفن، فیبر نوری، روشنایی معابر، محوطه سازی، آسفالت، فضای سبز، باسکول، ساختمان اداری گمرک، محوطه انبار با مساحت 17 هکتار (21000 متر مربع انبار سرپوشیده و 12000 متر مربع انبار کانتینری روباز)، دیوارکشی، آتش نشانی و سر درب ورودی مهیاست و زیرساخت های فاز سوم و چهارم در حال اجراست.
همچنین نزدیکی به شهر شیراز و واقع شدن در مجاورت فرودگاه بین المللی شیراز و خط راه آهن پیش بینی شده، موجب ارجحیت این مناطق کشور گردیده و استقرار نیروهای پلیس منطقه و دوربین های مدار بسته منجر به ایجاد امنیت مناسب در منطقه شده است. در نقشه اجرایی منطقه، مراکز تفریحی - ورزشی، فرهنگی، نمایشگاه، پارک و فضای سبز، بیمارستان، هتل، ترمینال، بانکها، پمپ بنزین، رستوران و بناهای مسکونی پیش بینی شده است.

منطقه ویژه اقتصادی شیراز با هدف فراهم آوردن یک بستر مناسب رقابتی مبتنی بر مزیتهای نسبی بی بدیل استان فارس و شیراز در عرصه مبادلات بین المللی با هدف توسعه فعالیت‌های صنعتی، تولیدی اقتصادی و  از طریق جلب و هدایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در راستای رشد و شکوفایی کمی و کیفی ملی، استانی در کلانشهر شیراز تاسیس و راه اندازی شد. تاکید بر اصل رقابت، تقویت نگرش ملی به صادرات غیر نفتی، توانمند‌سازی منابع انسانی مولد، ترویج و پیاده‌سازی صنایع مبتنی بر استانداردهای بین المللی زیست محیطی، ایجاد اشتغال پایدار، انتقال دانش و فن آوری روز دنیا درک واقع بیانه از اصل سودآوری در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به دلیل همجواری این منطقه با فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، انتقال کالا در مقیاس جهانی و توسعه زیر ساختهای لازم به عنوان شاخص ترین نیازها در ترسیمات منطقه ویژه اقتصادی شیراز تبیین و اجرایی می شود. لذا مصمم هستیم با بهره مندی از مزیت های جغرافیایی، استفاده از ظرفیت‌های واحدهای مستقر، دانش کارکنان در پیمایش یک اقتصاد متوازن مبتنی بر ارزش افزوده با همت آحاد همکاران نقشی اثرگذار در راستای اهداف کشور جمهوری اسلامی ایران ایفا کنیم.

سعید مصفا

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز 

مزایای اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی شیراز

منطقه ویژه اقتصادی شیراز در 1000 هکتار در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی و در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب در 5 فاز طراحی و واقع شده است.  کلیه زیرساختهای فاز اول و دوم و سوم از از جمله آب، برق، گاز، تلفن، فیبر نوری، روشنایی معابر، محوطه سازی، آسفالت، فضای سبز، باسکول، روشنایی معابر، محوطه سازی، ساختمان اداری گمرک، ساختمان، دیوار کشی، آتش نشانی و سردرب ورودی مهیاست و زیر ساخت های فاز توسعه در حال اجرا است. نزدیکی به شهر شیراز و واقع شدن در مجاورت فرودگاه بین المللی شیراز و خط راه آهن پیش بینی باعث ارجحیت این منطقه در کشور شده و استقرار نیروهای پلیس منطقه و دوربین های مدار بسته امنیت مناسب را در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برقرار گرده است.

برتری های خاص منطقه ویژه اقتصادی شیراز :

  • واقع شدن منطقه ویژه اقتصادی شیراز در مجاورت کلان شهر شیراز و مجاورت با فرودگاه بین المللی شیراز (فاصله 10 کیلومتر )
  • صدور مجوز های های لازم جهت تاسیس واحد های تولیدی(جوازتاسیس و پروانه بهره برداری)
  • اخذ ویزا جهت اتباع خارجی برای واحد هایی که نیاز به نیروی خارجی دارند.
  • استقرار اداره کل گمرکات استان فارس در جوار منطقه ویژه (دیوار به دیوار)
  • استقرار گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز در محل منطقه بمنظور ارائه خدمات به صنعتگران و تولید کنندگانجهت اجرای مقررات گمرکی
  • همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس
  • استقرار پنجره واحد تجاری به منظور سهولت در امر ترخیص کالاهای تولیدی و تجاری جهت اخذ مجوز های لازم
  • شرایط اقلیمی مناسب برای فعالیت صنعتی و تجاری (شیراز شهری برای تمام فصول)
  • ارتباط به جاده های ترانزیتی و کمر بندی بندر عباس، بوشهر، اصفهان،کرمان و مجاورت با خطوط راه آهن سراسری آتی الااحداث و همچنین نزدیکی به دو بندر بزرگ تجاری(بندر شهید رجایی بندر عباس و بندر بوشهر)و منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه)
  • نزدیکی با خطوط انتقال گاز و برق به طوریکه سه خط انتقال گاز از درون منطقه عبور می نماید.
  • همکاری لازم با صنعتگران متقاضی سرمایه گذاری در امر اخذ مجوز های لازم همچنین واگذاری زمین با اخذ 25% به صورت نقدی و اعطا تنفس 8 ماهه و سپس دریافت باقیمانده قیمت زمین در مهلت 32 ماه (مجموعا 40 ماه )
  • وجود انبارهای مسقف با پوشش بیمه ای مناسب جهت نگهداری کالاهای تجار و بازرگانان به همراه ماشین آلات تخلیه و بارگیری

 

مزایای قانونی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شیراز:

  • ورود آزاد و بدون حقوق گمرکی ماشین آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه و مصالح ساختمانی جهت احداث واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه
  • آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، سود و منافع حاصل از فعالیت های اقتصادی و تولیدی برای سرمایه های خارجی و داخلی با منشاء خارجی مطابق قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی
  • صدور و ترانزیت کالا از منطقه به بازارهای جهانی
  • عدم وجود محدودیت زمانی جهت متروکه شدن کالا از نظر قوانین گمرکی
  • مجاز بودن ترخیص تمام و یا قسمتی از کالاهای وارده به صورت ورود موقت از گمرک منطقه
  • وارد کنندگان کالا به مناطق می توانند تمام یا قسمتی از کالای خود را به هر مقدار که بخواهند در مقابل قبض انبار تفکیکی قابل معامله که توسط منطقه صادر خواهد شد، به دیگران واگذار نمایند
  • حاکمیت قانون کار مناطق آزاد ( امور مربوط به روابط کار، قرارداد و مراجع حل اختلاف آنها بر اساس مقررات اشتغال، بیمه و تامین اجتماعی مناطق آزاد می باشد )
  • معافیت مالیاتی صنعتگران طبق ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم
  • معافیت از پرداخت هرگونه عوارض معمول در کشور برای فعالیت در محدوده منطقه ویژه اقتصادی
  • معافیت گمرکی ناشی از ارزش افزوده تولیدات در منطقه که توسط کمیسیون تعیینارزش افزوده برای تولیدات
  • واحدهای صنعتی تعیین می شود و برای معافیت از پرداخت حقوق گمرکی مواد اولیه و قطعات خارجی بکار رفتهدر تولید اعمال می گردد.
  • صدور مجوز ساخت و پایان کار بصورت رایگان

 

به موجب قانون و مصوبات استانی شهر بین المللی گردشگری و سلامت پارس با بیش از نهصد هکتار با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در زمینه توسعه گردشگری سلامت و توریست درمانی تحت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی شیراز در غرب شیراز  تاسیس گردیده است.همچنین منطقه ویژه دانشگاهی شیراز با وسعت بیش از پانصد هکتار با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تامین دانشگاه های خارج از کشور در حال تاسیس می باشد.

 

محصولات عمده تولیدی و صادراتی:

مقره های سیلیکونی ،ورق کامپوزیت ،الکتروموتور ،موتورسیکلت ،لوازم بهداشتی و آرایشی فرآوری و بسته بندی خشکبار ،تابلو برق ،صنایع الکترونیک ،انواع کودهای شیمیایی

 

کشورهای هدف:

کلیه کشورهای حوزه خلیج فارس عراق ،آسیای میانه ،افغانستان و اروپا

محورهای اصلی کسب و کار در منطقه

صنایع شیمیایی، فلزی، غذایی

آرایشی، بهداشتی، دارویی

صنایع برق و الکترونیک

پتروشیمی

گالری

راه‌های ارتباطی

ارتباط با مدیر سرمایه‌گذاری منطقه

sanaee.seez@yahoo.com
071-37175197
07137175198
نسخه بتا